חנות וירטואלית למכירת מוצרי תינוקות

שוק מוצרי התינוקות מגלגל בימינו סכומי עתק, והיקף הפריטים השונים – ממוצצים שעלותם שקלים בודדים, דרך בקבוקים, בגדים, מצעים וסלקלים וכלה במיטות תינוק ועגלות שמחירן עשוי להגיע גם לאלפי שקלים – הנרכשים מדי שנה עולה בהתמדה, הן בגלל הגידול באוכלוסייה והן בשל הנטייה שלנו ההורים להרבות ברכישות עבור התינוק (ובעצם עבורנו…)

חנות וירטואלית למכירת מוצרי תינוקות היא דרך נהדרת להרחיב משמעותית את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים, ולמעשה מהווה בימינו מרכיב בלתי נפרד מכל עסק המשווק מוצרים לתינוק ולהורים שרוצה לשגשג.

היתרונות של חנות וירטואלית

 

מבחינת בעל העסק, לחנות אינטרנטית יש הרבה פחות הוצאות ביחס לחנות "רגילה". גם אם הקמת חנות כזו עולה כך וכך אלפי שקלים, ונדרשת השקעה גם בתפעולה השוטף, הרי שעדיין הוצאות אלה נמוכות ביחס לתשלום שכר הדירה עבור החנות הפיזית, שכר העבודה לכל הצוות, ארנונה, חשמל וכו'.

יתרון נוסף הוא שאל החנות הווירטואלית מגיע קהל מכל רחבי הארץ ולא רק כאלה שהחנות הפיזית נגישה מבחינתם.

גם מבחינת הלקוחות ישנם כמובן שלל יתרונות לחנות וירטואלית, ובעיקר הכוונה לנוחות הקנייה, ולאפשרות לבצע השוואת מחירים בקלות ובמהירות ועל כן להגיע לעסקאות משתלמות במיוחד (מה גם שלפעמים המחירים בחנויות הווירטואליות נמוכים יותר מלכתחילה ביחס למחירים בחנויות הפיזיות על אותם מוצרים).

היתרונות הייחודיים של חנות אינטרנטית למכירת מוצרי תינוקות

 

בנוסף על כל היתרונות הנ"ל, מציעה חנות וירטואלית למכירת מוצרי תינוקות יתרון משמעותי במיוחד להורים: חיסכון בזמן.

כשמגדלים תינוק, זמן הוא המשאב היקר ביותר, ואם אפשר לרכוש את המוצרים השונים הנחוצים לשם גידול התינוק מבלי לצאת מהבית, להיתקע בפקקים (חוויה בלתי נעימה בכל מצב ובטח ובטח לא עם תינוק עצבני במושב האחורי…), לחפש חנייה (חוויה מתסכלת עם או בלי תינוק ברכב…), להוציא את התינוק מהמכונית ולסדר אותו בעגלה, ללכת אל החנות, לבזבז גם בה זמן יקר עד שמוצאים את המוצרים שרוצים ובתור לקופה, ואז לחזור לרכב ושוב פקקים – אם אפשר לרכוש את המוצרים הנחוצים בקלות ובנוחות מהבית, הרי שזהו יתרון משמעותי.

למעשה גם במהלך ההיריון לאישה ההרה ובן זוגה לא תמיד יש את האנרגיות הנחוצות כדי לשוטט בין החנויות השונות, להשוות מחירים וכו' – כך שגם זהו פלח אוכלוסייה המהווה קהל יעד פוטנציאלי מבחינת חנות אינטרנטית ומגדיל את רווחיותה.

על מה חשוב להקפיד בעת בניית חנויות וירטואליות למוצרי תינוקות?

 

מעבר לדגשים הרגילים בעת הקמתה של חנות אינטרנטית – והכוונה היא לממשק ידידותי למשתמש (כולל מנוע חיפוש), מגנגנון אבטחה איכותי, דפי מוצר מפורטים והבלטת הדרכים ליצור קשר במקרה של בעיה כלשהי (על מנת להגביר את האמינות ולפוגג חששות שעדיין קיימים בקרב חלק מהציבור) – יש להקפיד על צבעים רכים ונעימים, וכן על מידע נרחב ככל האפשר להורים, לא רק לגבי המוצרים הנמכרים אלא גם בתחומים המשיקים לכך (למשל, לצד קטגוריית מיטות התינוקות – עצות איך להבטיח לפעוט שינה טובה יותר).