תינוקות הם כוכבי הפרסומות

תינוקות לפרסומותליהוק תינוקות לפרסומות הפך לתופעה נפוצה בעולם המדיה והתקשורת. ניתן לראות כי פעוטות כבר מזמן אינם מלוהקים רק עבור פרסומות לשיווק מוצרים המיועדים לתינוקות. דוגמא מפורסמת לכך הינה פרסומת התינוקות של חברת המים הצרפתית "אוויאן", אשר זכתה ללמעלה מ-50 מיליון צפיות באתר YouTube. ליהוק תינוקות לפרסומות איננו רק טרנד צרפתי והוא, מן הסתם, תופעה גלובלית וכלל עולמית.

כל אמא ואבא יודעים היטב כי התינוק שלהם הוא היפה ביותר בעולם. ואכן, אין ספק כי פעוטות רבים קורצו מהחומר המיוחד של תינוקות לפרסומות. היות ומדובר ב"טרנד חם" בישראל, תינוקות לא מעטים מנסים את מזלם (בעזרת הוריהם, כמובן), בהשתתפות בפרסומות. להלן מספר כללים אשר חשוב לשים אליהם לב בעת בחינת התאמת הילד או הילדה לעולם הפרסום.

תינוקות לפרסומות – מה חשוב לדעת?

במידה ואתם רוצים לבחון את התאמתם של הנסיך או הנסיכה לפרסומות, תופתעו לגלות כי סוכנים רבים מציעים את שירותיהם בתחום זה. כל הסוכנים שופעים סיפורים אודות ניסיונם העשיר בהכנסת תינוקות לפרסומות. חשוב שלא להתפתות אחר סוכנים "חאפרים" וחסרי ניסיון אשר מלבד לגבות כסף על "בוק" תמונות סטילס, לא יהיה בכוחם לקדם את התינוק הלאה בתחום הפרסום. מומלץ אפוא לפנות לסוכנים בעלי ניסיון, גם אם הם יקרים מעט יותר.

כמו כן, במהלך העבודה עם התינוק (בצילומים המקדימים, ב"ראיון העבודה", באודישן ועל הסט), חשוב להקפיד על זכויות הילד. דעו כי העסקתם של תינוקות לפרסומות בישראל מוגבלת בשורה ארוכה של חוקים ותקנות. למשל, ניתן ללהק תינוקות לפרסומות רק החל מגיל שנה ומעלה. כמו כן, ברור כי ההורים הינה האוטוריטה היחידה והבלעדית אשר יכולה לקבוע בסוגיות הקשורות בפרסומת ובתכנים בהם הילד ישתתף.

בטרם אתם רושמים את התינוק לאודישן לפרסומת, חשוב שתשאלו אותו לדעתו ואל תשתמשו בו על מנת להגשים חלום ילדות שלכם. פסיכולוגים ומומחים בתחום מדגישים פעם אחר פעם כי הרצון להשתתף בפרסומות צריך לבוא מהילד ולא מההורים. כמו כן, מומלץ גם לא להפוך את ה"שואו ביז" למרכז עולמו של הילד וזאת משום שמדובר בעולם קשוח הרווי אכזבות ומעידות. אמנם השתתפות בפרסומת יכולה להיות חוויה מדליקה ביותר, אך אין ספק כי יש להתייחס גם לגורמים השליליים המקופלים מאחוריה.

מהו אודישן?

בדומה לשחקנים מבוגרים, גם פעוטות צריכים לעמוד בפני מבחן בד (אודישן). אודישנים עבור תינוקות לפרסומת כוללים ראיון קצר עם הילד ובחינת יכולתו לתקשר ולשתף פעולה. ראיון זה נועד לעמוד על אופיו של התינוק והיכולת להיעזר בו בפרסומת המתוכננת. במידה והתינוק כבר מדבר, ייתכן והמראיין ישאל אותו ספציפית שאלות מסוימות. לדוגמא, שאלה פופולארית מבחינת מפיקי פרסומת הינה – "מדוע את/ה רוצה להופיע בטלוויזיה?". מומחים בתחום הפרסום מסבירים כי התשובה ה"נכונה" לשאלה זו צריכה להיות "כי אני אוהב לרקוד ולשיר" ולא "כי אני רוצה להיות מפורסם".

לסיכום,

התינוקות של היום הינם בהחלט לא התינוקות של פעם. כיום, פעוטות רבים לובשים בגדים מעוצבים ונועלים נעלים שיקיות העומדות בצווי האופנה הקשוחים ביותר. כמו כן, תינוקות רבים מופיעים בפרסומות ופעמים לא מעטות הם אף משווקים ציוד מתאים לתינוקות. עם זאת, גם במידה ואתם סבורים כי יש לבנכם סיכוי גדול להצליח בעולם המדיה, או כי בתכם תהיה בר רפאלי הבאה, מומלץ לקחת את הדברים בפרופורציה. דהיינו, גם אם רשמתם את הילד או הילדה לאודישן, חשוב לזכור להתייחס לאירוע כחוויה בלבד.

זכרו, אם תהפכו את הפרסומת ועולם הבידור לחייו של התינוק, אתם עלולים לפגוע בתמימותו של הפעוט בשלב מוקדם ביותר בחייו. עם זאת, ברור אפוא כי מצד שני, חוויית הפרסום יכולה להיות מהנה ביותר. על כן, יש למצוא את האיזון הראוי בין שמירה על תמימותו של התינוק מחד, ופתיחת אפשרות של נתיב הצלחה בעולם הפרסום עבורו מאידך.